onsdag 2 februari 2011

Första blogg inlägget om min viktresa... =)


Har börjat en fantastisk vikt resa, sen den 15 sep 2010 till den 2011-02-02 så har jag tappat 30 kg. Går på ett viktcenter som heter Itrim, du har säkert sett trailer på tv eller annonser på nätet etc. 15 sep 2010 på började jag min viktresa hos Extravaganza, from den 1:a oktober hos Itrim. Den 1:a oktober skrev jag på ett 2 års guldkunds medlemskap hos Itrim.  För att kunna få all stöttning och hjälp som jag kan få på denna väg.

Hur har jag gjort då?!

Jo, jag rivstartade med 3 veckors snabb diet, då fick i mig 600 kcal/dag uppdelat på 4 mål. Första 3-4 dagarna var ingen lek, men sen gick det bättre och bättre. Sen gick det över förväntan bra.
Sedan från vecka 4-12 så gick jag på en LCD diet, då fick jag i mig 800 kcal/dag uppdelat på 4 mål.
Vad gjorde jag mer då?? Jag körde 3 pulspass i veckan, dock ibland hann jag bara med 2 pass.
Körde även lite motionscykel, crosstrainer och rask promenad på löpbandet. Även raska promenader på morgnarna, eller under dagen då det gick.
Under denna 3 månaders period så tappade jag 23 kg.

Produkterna jag använde var, Itrim´s egna produkter som de tagit fram.
Nu är jag i en fas då jag äter varierat 2+2. Äter 2 LCD produkter om dagen, och sen 2 vanliga mål mat.
Äter inga kolhydrater iform av pasta, ris, potatis, bröd etc… Dom ska jag utesluta så länge jag vill gå ner i vikt. Min form av kolhydrater består av blomkål, broccoli etc, de nyttiga kolhydraterna.
Äter enligt handflatemetoden då det gäller protein intaget, och kolhydraterna/frukt äter man enligt knytnävsmetoden. 1 handflata + tummen protein och 3 knytnävar kolhydrater, alt 2 knytnävar kolhydrater och 1 knytnäve grönsaker.

Handflate metoden kan du läsa om här:
http://itrim.se/dyndefault.asp?p=7726

Allt annat finns på deras hemsida och mycket annat! Itrim

Idag har jag kört ett pulspass, rockat rockring, sprungit lite på löpbandet.
Även vart på gruppträff nr 6 =)
Stått på deras våg har jag gjort också, viktminskning på -1.3 kg sen förra vägningen.
Så nu är det totalt 30 kg borta på mig! 
Tack Itrim för stöd och hjälp!! Mer ska bort! ;)

2 kommentarer:

  1. WOW !

    Va duktig du är, sjukt duktig :-)

    Keep up the good work :-)

    Å va fin blogg di fixade :-)

    SvaraRadera