måndag 7 maj 2012

Vacklar...

Haft en kanon kryssning och helg! Men nu är det åter till vardagen igen! Skönt med rutiner ;)

Man hinner fundera och tänka massor när man gör en sån vikt resa som jag gjort.... Många tankar som snurrar i huvudet.... Idag är en sån dag, och dom senaste.... Man börjar vackla/tvivla lite på denna resa.. Har jag vart duktig, gjort ett bra "jobb"?! Finns många andra än mig som också lyckats gå ner i vikt... Sambon tycker det är lite konstigt att folk runt mig tycker jag vart så duktig osv... Kan det vara så att både han och jag lever så mitt i det, så varken han eller jag hinner med... Jag har gjort en jäkla resa, ingen har gjort denna åt mig. Utan det är JAG som gjort mina val och även tränat 2-3/ggr per vecka. Så inget har ju vart gratis... Men ändå så funderar man, tvivlar..

När är/blir man nöjd?! Aldrig tror jag, kommer alltid finnas nåt som man vill ändra/fixa... Kanske lite av det också som gör att man börjat tvivla.. Eller så får man bita ihop och leva med det och tänka positivt...

Man känner sig lite schizofren, ibland är hjärnan i nuet och ibland i det "gamla"..


Även tankar och funderingar kring vikten, ska jag vara Normal ska jag ligga under 68.1 kg... pendlar mellan 68-72 typ... så nånstans mellan 50-57 kg har jag gått ner.. Gäller att hitta en balans... trivs så jag ligger nu. Så kanske ska hålla det och pendla lite och strunta i "normal" vikten... 65 kg som jag var nere i trivdes jag inte, bara knotor på mig ju.. Så trivs rätt okej där jag är nu och pendlar....

1 kommentar:

  1. klart ni lever mer i nuet.. men hade min sambo sagt eller ens tyckt nått annat än att det just var en jäkla resa man gjort.. hade han fått däng i huvudet haha..hmpf

    Dock är det ju som så att man märker det ju inte på samma sätt själv när saker o ting händer succesivt liksom.. om man då jämför med att tex träffa en kompis man inte sett på ett halvår.. för den personen så är ju halva du borta! klart det ses som nått ofattbart i det närmsta..

    Nu gäller det bara att skaffa nya vanor och rutiner som funkar för dig, där du kan hålla vikten.. känna lust till träningen.. och trivas med dig själv (oavsett vad det innebär att du väger liksom)

    Du ska vara stolt över dig själv och din sambo ska närapå vara ännu mer imponerad och stolt.. det du gjort är imponerande och tro inget annat :)

    kram från sandra

    SvaraRadera