tisdag 17 april 2012

Ibland så kryper det på.....

Som jag berättat är min älskade sambo på skyddsombuds utbildning, men kommer hem idag.. Han vart borta sen söndags morse kl 7... och nån vecka innan var han också iväg fast då över 1 natt i Tranås. Och jämt när han är borta känns det som lillan blir sjuk... och man är själv... Så jag beundrar verkligen alla ensam stående föräldrar!! Guld medalj till er!!

Inatt vid 01 så vaknade lillan och fick följa med in till min säng, sen vid 3 vaknade hon och var het som en liten kamin.. *stackars liten* Så upp och hämta saft, Alvedon, termometer... Hon verkar ha någon infektion, verkar ha dubbelsidig ögoninflammation och grönt i näsan. Inte allt för munter och glad...
Så efter detta var fixat så gott det gick så slog jag igång Tom och Jerry... så hon och jag tittade en stund...jag somna lite till och från. 2 varv gick filmen, sen vid 05 så hade hon somnat. Så stängde av och så sov vi till 08:30 då någon som ringt fel nr och väckte oss.. och då ville hon inte sova mer..

Straxt efter 10 ringde sambon och berättade att han satt på bussen hem, han lätt trött och disträ.. Så när han kommer hem ska han vidare på möte... När han väl kommer hem så ska jag iväg.. Och imorgon ska han jobba... så antar att jag inte lär få allt för mycket hjälp.. Men han måste jobba och det går före.. Jag hemma och arbetslös..

Så idag känner jag av den svenska avundsjukan, det kryper i mig.... Men det är bara bita ihop och se glad ut!! Livet är ibland inte alltid en  jag dans på rosor...

Nu har jag fått gnälla av mig lite...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar