onsdag 19 september 2012

Hjärnan


Detta med att ha gått ner så mycket och fort är inte lätt.. Tacksam ändå till sjukan att jag fick min OP via dom... men hur det är nu så är det inte kul.. Känns som jag skulle lagt pengar på att få den på en privat klinik istället.. När magen ser ut som jag vore gravid och den ännu bullar sig, så är det psykiskt påfrestande. När man kämpat och slitit och midjan är större efter op än innan är också psykiskt påfrestande. Midjemåttet innan op låg på 78 cm och efter op så ligger det på 90 cm.. Så undrar vad fan har dom gjort eller vad som har hänt...?! Inge kul ialf.. Ska ringa dom och se vad dom säger... Funderar på att göra en op till... Men men.. Får börja ringa och se vad dom säger..

1 kommentar:

  1. Ring och rådfråga dem och fråga om det är normalt och vad det kan bero på, rent allmänt kan jag inte tänka mig att midjan skulle bli större efter en op för att just reducera midjemåttet.. det måste bero på något annat? kan man ju tycka iaf..

    Beroende på hur du samlar vätska så kan det ju skilja x antal cm .. vad du ätit senaste dagarna.. var du befinner dig i din menscykel osv osv bla bla.. men det kan ju vara skönt att rådfråga någon som borde veta.. kanske tom vända dig till en privat klinik och fråga dem om råd? (men även ringa dem som op just dig)

    Nu förutsätter jag ju givetvis att du väger lika mycket som när du opade dig.. när du skrev sådär med midjemåttet.. om du har gått upp några kilo så kan det ju förklara ytterligare centimetrar på måttbandet.

    Allmänt så kan jag bara ge rådet, ring och prata med dem som bör veta.. och håll dig borta från onödiga kolisar.. för de jäklarna samlar massa vatten! så när man väl börjar äta lite mer kolisar händer massa skumt med både vikt och speciellt midjemåttet! rent löjligt faktiskt.. hehe

    Kom ihåg och ta det lungt och andas.. tänk vilken resa du gjort och hur du kämpat.. kom ihåg att du har inte bråttom.. låt allt ta den tiden det tar.. det tar ju tex upp till två år efter en stor viktnedgång innan kroppen ens hunnit med själv!!

    Stor kram från sandra

    SvaraRadera