måndag 20 februari 2012

Buk Operationen 16/2

Sitter hemma och njuter av lugnet, min mamma har tagit med dottern ut på promenad. Så jag tänkte passa på att uppdatera lite här. Fick åka hem igår ifrån sjukan, så skönt att komma hem faktisk! Även om man vart riktigt uppassad på sjukan =) av jätte trevlig personal.
Lyckades ta min blodförtunnande spruta själv igår *ler* Så 3 till kvar att ta... men det ska gå bra!

Anlände till Linköpings sjukhus och hittade fram till rätt avd före kl 07, eftersom det var inskrivning så tidigt... Men ropades nog inte upp förens straxt före 08:a... Fick komma in på en sal och sätta mig på en säng och vänta eftersom ja hade nummer 3 i ordningen... Så vart lite väntan, sen runt 10 om jag inte mins helt fel så kom läkaren och "målade" på mig, så kunde spelat luffarschack på magen..


Not so sexy...haha
Ny målad...

Dom berättade även att OP skulle ta ca 2 timmar. Ut till sängen igen och bad om att få ett litet piller, fick ett som var lugnande och avslappnande.. sen vart det full fart. Vart nedkörd och kom in i OP salen vid 11:50 och fick byta säng och syrgas och folk presentera sig. Mins inte ett enda namn, och säkerligen innan 12 så sov jag! *black out* hehe... Vaknade sen på uppvaket och frågade vad klockan var, 14:45 sa dom...så vet ej hur länge jag legat på uppvaket innan det.. Dom kom och gav morfin med jämna mellan rum, eftersom jag hade ont/ömmande känsla på 1 ställe och det skulle jag ju inte ha... Så slumrade då av och till.. Sen straxt efter 17 vart jag mer och mer vaken och dom ville köra iväg mig, eftersom jag va så pigg och inte hade ont. Så fick 2 panodil och vart upprullad till avdelningen igen. När jag precis kommit upp så kom älsklingen och hälsade på! =) Så glad att se han, han var även med innan OP, men åkte sen hem och väntade och kom tillbaks. Var lite trött och så, men ingen värk eller nåt. Så han stannade till 20 innan han åkte hem igen. 
Inte allt för kaxig... =)
 
fredagen så fick jag jätte trevligt överraskningsbesök av Thomas och Yvonne Anglesjö ifrån Itrim. Fick en jätte fin nalle i present av dom. *TACK för present och besök*

Senare sen när besökstiden var så kom sambon, mamma och dottern och hälsade på. Trevligt att se dom, precis innan dom kom så hade jag fått komma upp och röra på mig. Sjukgymnasten Tobias kom och fick upp mig på fötterna. Så hade precis satt mig på sängen när dom kom. Dom stannade inte allt för länge, men det gjorde inget. Dottern tyckte inte det var allt för kul att komma och hälsa på.

Sen på lördagen så drog dom bort mina drän, och det kändes! *blää* Men skönt att bli av med dom. Sambon kom själv och hälsade på denna dag, eftersom sen på söndagen skulle jag få åka hem. Kvällen tillbringade jag i allrummet och såg på mello/gladiatorerna... Sen började jag kolla på bond, men gick i säng straxt efter 22...

Söndagen kom älsklingen och dottern och hämtade mig, så hann äta lunch och så tog vi en fika i allrummet innan vi åkte hem. Var så skönt att åka hem!! =)
Har absolut inte haft någon värk eller ont på nåt sätt, visst det känns ju när man rör sig. Och nu har det börja klia på magen, så det måste ju börjat läka =)


Dagsläge ifrån sida

Dagsläge framifrån
Detta var lite kort av vistelsen..

Fick kontakt med en jätte trevlig tjej i väntrummet redan, skulle göra likadan OP som mig. Det trevliga var sen att vi hamnade på samma sal. Så vi fick ju tiden att gå, gick "ut" och lunchade eller åt frukost ihop! Skönt att få nån i sin egen ålder som man kunde prata och umgås med. Istället för att hamna med gammalt folk....fanns en dam i 80+ på våran sal, och hon var läskig....

5 kommentarer:

  1. Oj va kul för dig!! Hoppas det fortsätter gå bra med läkningen och så!
    Kramar o lycka till! :D

    SvaraRadera
  2. Skönt att allt gick bra ändå! Nu är det bara läkningen kvar innan beach 2012 :D

    Starkt jobbat!
    kram från sandra

    SvaraRadera
  3. Åhhh vad fin du kommer vara under den där... nyfiken på efterbilder.

    Kramis

    SvaraRadera
  4. Det var trevligt att ha dej som sällskap med. Efter att du åkt hem fick E, mej att vakna flera ggr och enda var att hon gick upp och skrek att det brann, nja inte så kul måste jag ju erkänna. Hade ju gärna velat att kunna sova en hel natt när jag var där...:P

    krmais

    SvaraRadera
  5. Oj så modig du är, kommer det bli fler op på armar och så?
    Vet inte med dig men mina hänger som tusan, jag läser vidare får vi se kanske får jag svar på mina funderingar

    SvaraRadera