tisdag 28 februari 2012

Sjukvården

Har äntligen fått min dator lagad, så nu blir det lättare att blogga istället för att använda mobilen...

Dagarna efter jag kom hem ifrån sjukan så fick jag hem en tid då jag skulle på återbesök hos kirurgen.. Tänkte inte mer på det då, men läste sen mitt läkarintyg och där stod det sår kontroll 2 veckor.. Började då fundera på mina stygn, skulle dom försvinna själva eller inte... Vill inte ta bort dom efter 1 månad ialf... Så ringde igår och fick mer klarhet i det hela. Mina stygn ska tas 3 veckor efter ingreppet, skulle tydligen fått nya förband innan jag åkte hem... Men sa att dom bara "klämt" mig på magen utan på gördeln och sagt att det känts bra.. Så frågan är ju nu ska man verkligen gå 3 veckor utan att dom ens tittat på det?! Så nu blir man ju lite nojig att nåt inte ska vara bra där under allt... *suck*
Så idag fick jag en ny tid, men om det är för sår kontrollen eller stygnen... vet jag ej.. Den 7 Mars ska jag dit ialf, och sen har jag en tid den 14 Mars... 7 Mars stämmer med 3 veckor och stygnen ska tas.. Men det återstår att se som sagt... Är det inte konstigt detta när dom inte verkar veta vad dom gör... Sköterskan jag pratade med tyckte ialf att det var konstigt att dom inte kollat/bytte innan jag åkte hem..

Igår träffade jag Thomas och ställde mig på vågen, hade hänt en del...både + och -... men har samlat på mig vätska och så.. Kanske mer rättvisa siffror då ;)
Han sa ialf att det såg bra ut =) *får lita på det* ;)
Om 1 månad är det 18 månaders kontroll med Thomas =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar