onsdag 6 juli 2011

Mobbing...


Typiskt, hade stegräknaren med mig idag....men fick stå och packa om yoga mattor istället, så kom inte upp i många steg på jobbet. Får ta med mig den fler ggr denna vecka och se vad jag kommer upp i. Lyssnar på en del musik om dagarna på jobbet via iPoden. Så idag var en av låtarna Sara Varga´s "Spring för livet", så bra låt! En del av det hon sjunger känner jag så väl igen mig i....

Här är några av raderna...  
Jag lever med mina minnen
Och sår som ingen kan se
Jag lever med mina minnen
Försöka glömma är ingen idé.....

Som en del vet som läst om mig och min historia och känner mig...
vet att jag inte haft så lätt, raderna ovan passar in på mobbingen som jag
fick utstå. Stort sett ifrån klass 3 till 3:e året på Gymnasiet... Så har en sju jäkla
"ryggsäck" att bära runt på med en massa skit som jag fått ta emot! Så detta
ätande började då också, tröst åt som man gör när man är ledsen...
Börjar få rätsida på saker och ting, men helt bra kommer det aldrig att bli! 
Så FY FAN för denna jävla mobbing som finns, både bland barn och vuxna!!
Att det ska behöva vara så, som vuxen borde man veta bättre! 

Men men, både jag och dom har troligen vuxit upp! 
Och jag har fått revansch nu genom att ha tappat 44 kg! 
Är nu...Livrädd för att mina barn ska behöva utstå samma skit som jag fått vara med om....
 
 
Är så jäkla stolt, lycklig och glad
för vad jag har presterat!!






2 kommentarer:

  1. Vi på Itrim Norrköping är så glada för din skull, du sprider verkligen glädje runt dig och inger många andra hopp:)

    SvaraRadera
  2. Hej! hittade hit av en slump, men jag lovar att jag kommer tillbaks! Ska läsa på hur du haft det och hur det gått för dig. Underbart att du tappat så mycket i vikt, men ännu viktigare är att du mår bra i själen. Jagloar att jag återkommer, lägger in en länkt till dig från min blogg. Kram!

    SvaraRadera