måndag 5 mars 2012

gnäll

Måndag och det är bara jag och min mamma hemma, lillan är på dagis och sambon jobbar. Så det är lungt hemma, och tror lillan tyckte det var skönt/kul att få komma till dagis igen =)

Detta med att gå hemma är inge kul alls, mindre kul att jag INTE har nåt jobb att komma tillbaks till är inte alls kul. Börja om ifrån ruta 1 igen, skriva in sig hos AF osv.. *BLÄ* Trodde jag hade en chans där jag jobbat senaste månaderna, men dom har anställt 2.. Kul för dom!

Sen detta med magen, vet man ska ha tålamod... men va fan! Inte kunna gå normalt, hosta, nysa och verkligen planera när man ska förflytta sig.. Visst det går sakta framåt var dag.... Sen ser jag ju för 17 gravid ut, svullen som en 4-5 månaders gravid med kula på magen..

Sen detta med sjukvården gör inte det hela lättare, hade jag inte ringt och frågat om mina stygn så hade jag fått gå 1 vecka för länge, och fick vet att dom ska bara sitta 3 veckor och att dom skulle lagt om såret innan jag åkte hem... Men nu snart gått 3 veckor och INGEN har tittat på det, så det gnager i mig att nåt ska vara fel.. dels eftersom jag är så svullen och att inget kollat upp såret.. Men på onsdag är det sårvårdskoll, så tror dom ska plocka stygnen med då.. återstår att se...

En del saker om gnager och maler i mig... men får hoppas på det bästa så klart!

Saknar mitt liv....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar