onsdag 7 mars 2012

Stygn borta

Shit vilken tur att jag inte skulle gått 4 veckor med stygnen... Hade läkt för bra så hon hade svårt att hitta trådarna...ingen skön känsla då hon fick "gräva" fram dom lite...*uhhhh* Men skönt att dom är borta nu och allt såg fint, hade läkt jätte fint!! =) Så glad för det! Och ärret trodde hon knappt skulle synas sen =) Tog även odlingar för att skicka på MRSA... så håll tummarna att dom är negativa!
Hur hade du tänkt, eller gjort ditt val mellan dessa bröd...
 
Jag kommenterade en tjej blogg som så gärna vill och försöka gå ner i vikt... Så jag skrev...
"Ser att du äter skogaholm limpa.. Tyvärr är det inte ett bra bröd, innehåller mycket "sockerarter"... ett bra bröd ska innehålla under 5 gr sockerarter..."

SVAR: Jag vet det men jag bryr mig inte. Bryr mig bara om kalorier nu!!! Det är dubbelt så många kcal i mörk,grov brödskiva typ, dessutom är det inte GOTT (tycker jag). Tänker INTE ta bort nåt jag tycker om. Utan fortsätter äta allt men lagom. Och som sagt rätt kcal mängd :)

8 kommentarer:

  1. Jag hade ätit det grövre!
    Man håller sig mättare längre...
    Fast nu äter ju jag inte bröd ;-)
    Kram patricia

    SvaraRadera
  2. Jjag kom hit via den bloggen som du kommentera och för mig är svaret väldigt tydligt en del vill gå ner i vikt men inte göra sånt som krävs för att lyckas.
    Ska läsa vidare hos dig men undrar bara vad itim är?
    Själv kör jag cambridge men det kanske är det samma

    SvaraRadera
    Svar
    1. Som du skriver, en del vill banta men inte göra nån föränding i intaget... och då lär det inte hända mycket.. men alla gör vi våra val..
      Kolla in www.itrim.se =)

      Radera
  3. Men Susanne, det är 60 kcal mer i Skogaholmslimpan per 100 gram än i det andra brödet. Men det går ju så bra för dig så du kan nog fortsätta äta som du gjort på sista tiden. Hatten av för dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. CoM: Nu är det ju inte jag som äter skogaholm, jag äter Extrem.. Det var en annan tjej som bantar som äter skogaholm....
      Tack, har gått väldigt bra för mig! =)

      Radera
    2. Flera fel av mig alltså - läser slarvigt och räknar fel- Det ska vara 40 kcal mindre i bra-brödet. Hur tänker hon egentligen?

      Radera
  4. Ja hur tänker hon???????????????????

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alla tänker vi olika och gör olika. Gäller att hitta ett sett som funkar för en själv. För mig funkar det inte att äta skogaholmslimpa och banta. Utan för mig funkar det med att strypa alla "onödiga" intag för att lyckas, för att slippa fällorna. Det funkar för mig! Så alla tänker vi olika och gör olika. Gäller även våra val, gör olika.

      Här kan du läsa om Handflate metoden, så slipper du småtten....
      http://itrim.se/sv/ga-ner-i-vikt/Nya-matvanor/Handflatemetoden/

      Radera