söndag 11 mars 2012

Arbetslös

Då var det söndag kväll och allt snurrar på i en sju jäkla fart...
Natten till idag låga jag ner och som för första gången på 3 och 1/2 vecka.. så låg rak lång och när det var dags att vända sig så vaknade jag och så fick man planera sin rotation. Magen svullen och öm ännu... Så det kändes att ligga på sida... Men det ska väl bli bättre... bara härda ut och vänta!!

Igår lördag kom jag hem ifrån Skåne, hade jätte trevliga dagar där nere med mina grabbar. Var med i skolan och fick äta skollunch, även fått träffa deras lärare.

Idag har vi vart ute på förmiddagen, vart 1 timmes lek promenad... Dottern fick bestämma vart vi skulle gå och vi gick efter. Sen ledde vi in henne på skolans område där hon fick leka en stund innan promenaden hem började. Var så skönt och härligt ute =) Väl hemma var det dags att fixa lunch, stuvade makaroner och prinskorv *mums* och ja, jag åt också! Såg ekorrar och fåglarna kvittrade =)

Ska erkänna detta med att hemma och ha tillgång till kyl och skåp är inte bra!! Dom ropar på mig hela tiden! =( Visst jag har lagt på mig nått kg sen op, men är inte orolig för att inte få bort det. Som läget är nu så får jag inte träna alls, så får se vad kirurgen säger på onsdag då jag ska träffa henne. Så torsdag kanske jag hänger på dörren för att få komma ner och träna, då i lugnt och sansat tempo!

Måndag den 12 Mars är min första dag som arbetslös, trotts jag är sjuksriven 1 vecka till. Så det blir att hänga hos AF imorgon för inskrivning.

Onsdag blir det att träffa kirurgen som opererade mig, ska bli kul och ställa frågor och se vad hon har att säga o, sitt konstverk.

Torsdag är det 18 månaders kontroll med Thomas... känns ju sådär nu med OP och träningsförbud 1 månad... Men det är bara gilla läget och se hur det ser ut just nu med alla siffror...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar