tisdag 27 november 2012

Plastikkirurgen

Igår var jag för att få ett andra utlåtande om min buk op jag fick via landstinget. Eftersom jag nu ser gravid ut i profil och 12 cm större midja...

Plastikkirurgen sa att landstinget gjort det dom skulle, hänget är borta och det var det dom fixade. En aning bukfett finns det, men inte nämnvärt mycket, så det mesta är ju tomt skinn på magen.

Så nu får jag ta ställning till OM jag vill betala för att få det fixat så jag mår bra... Eller om jag ska försöka leva med det som det är..

Skinnet på magen som finns kvar kommer jag inte kunna träna bort, utan det måste skäras bort..

Så det som skulle göras OM jag nu bestämmer mig för att Op:a mig igen:
Skära ett snitt ovanför navel och ner mot det andra snittet, sen skär dom ut som tårtbitar på varje sida om navel för att på så sätt kunna dra ihop skinnet från sidorna mot naveln. För att då bli av med tomma skinnet...

Magmusklerna skulle även dras ihop, även fettsugning av magen och handtagen på sidorna.

Jag fick ett mycket gott intryck av läkaren och känner att jag är i mycket goda händer om jag väljer att genomföra detta...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar