söndag 8 januari 2012

Enköping

Torsdagen (5/1) hade jag permission från jobbet eftersom svärmors sambo dog i början på dec... Så det var dags för begravningen... Som var mycket fin och sorglig... Efteråt samlades vi till en minnesstund med fika och massa prat. Trevligt var det ialf.... Straxt innan kl 14 så var jag och dottern på väg upp till mina föräldrar för en helg med dom med tanke på långledig helg. Så torsdagskvällen när vi kom upp hände det inte allt för mycket... Fredagen så kom min bror på middag efter han slutat jobbat, var trevligt! Sen fick jag skjuts in till Enköping för att träffa en gammalklasskamrat ifrån högstadiet, där vart det lite öl och mat, var mycket trevligt att ses! Även dit kom det ytterligare en klasskamrat, så vart en del gamla skolminnes prat...var en del andra personer där också. Mycket trevligt var det ialf, kl 00:30 kom pappa och hämtade mig.. =) Då bar det av hemåt, trött och glad... Tvär slockna och vart väckt av dottern kl 08.... Så då var det dags att kliva upp...
Lördagen så var mamma, pappa, dottern och jag in till Enköping och handlade lite... bror och sambon skulle komma på middag =)
Innan middagen så hann jag och dottern med 2 fika besök. Ena besöket var en familj som jag umgicks mycket med deras barn och satt en hel del barnvakt åt barnen. Det andra besöket var hos min morbror och moster och kusinen, var kul att träffa dom! Var länge sen jag träffade dom. =) Fick så många fina och trevliga kommentarer av alla där uppe. Jätte kul!! =) Efter middagen så åkte jag på ytterligare en fika hos en kompis som jag jobbade ihop med innan jag flyttade ner och hon slutade på jobbet... Vi har umgåtts med jämna mellan rum då det vart "tjej middag" eller jag vart hos mina föräldrar och hälsat på. Straxt innan 19:30 så slog jag ner rumpan i soffan hos föräldrarna igen för en slö kväll eftersom söndagen skulle vi köra hem igen.
Åkte hem straxt innan 12 slaget, resan hem gick bra ialf...knappt ingen trafik.
Väl hemma vart vi varmt välkomnande av sambon =)
Så nu är det lite slöande och fixande inför kommande jobbvecka..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar