söndag 29 januari 2012

Nu händer saker....

Söndag kväll och helgen har gått i en rasande fart!
Fredagen gick jag hem ifrån jobbet för att VABA... dottern sjuk...
Kvällen hände det inte allt för mycket, sambon jobbade och jag dottern såg på tv...

Lördagen så åkte vi en sväng till Finspång och kollade på bil, ev 1 ny på G.. får se vad priset blir....
Efter det så åkte vi till farfar och hälsade på och tog en fika. Sen hem och åt en liten lunch och sen slocknade dottern, fick sova 1 timme och sen väcktes hon. Tog ett rejält tag i hemmet, fixade massa tvätt och plockade och fixade. Så skönt när saker blir gjorda!! Passade även på att göra mig av med det "gamla" jag och in med det "nya"...vart en del kastat..
Till kvälls middag så vart det TacoTårta, så gott det var! Massa sallad till =)

Söndag så har farfar vart här och hjälpt sambon i köket, så nu händer det lite där igen! Så skönt!! =) Jag och dottern städade igenom hennes rum, kastat lite, städat bort en del och skruvat ner hennes spjälsäng... Liten börjar bli stor.... Hmm...
Kl 14 så gick vi till folkets hus på julgransplundring som sambons fackförbund fixat, så det var full rulle i 2 timmar.. Inge & Någe underhöll, fikade, åts glass,  dans runt granen...mellan varven med dottern i famnen, så fått min träning idag ;) innan vi gick hem så vart det gottepåse utdelning... var en påse godis och ett gosedjur i påsen.. en mycket nöjd och trött dotter med hem.. Så tog inte många minuter hemma innan hon somna, så hoppas hon somnar snällt ikväll sen. Fick väcka henne, och då började jag montera ihop hennes nya säng.

Juniorsängen Kritter
(bild lånad ifrån ikea;s hemsida)
Så får hoppas dottern sover gott i sin nya säng! =)

Dags att göra kväller och fixa inför jobbdagen imorgon....






2 kommentarer:

  1. Har läst din blogg och blir inspirerad att nu klara av att gå ner mina ca 30 kg! Började på itrim förra måndagen och hittills har det gått bra :)
    Du har gjort ett strålande jobb!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Kul att jag kunnat inspirera dig!! =) Även kul att du valt Itrim, utan dom hade inte jag lyckats lika bra som jag gjort! Dom är fantastiska! Så lycka till och kämpa på!! Det går!! =)

      Radera