söndag 15 maj 2011

Den nya vardagen

Helgen springer på som vanligt..

Fredagen den 13 brukar väl annars vara en dag som många förknippar med otur... Men för mig vart det en tur dag! Fick ett jobb! Så skönt och kul, tjäna pengar och känna sig som en värdig människa igen! =)
Var också till VC, läkaren skulle skicka remiss men skulle inte hoppas för mycket.. Återstår och se vad beskedet blir...

Lördagen så var vi till dottern farfar och hälsade på, på vägen dit hämtade vi upp husvagnen så den fick röra lite på sig, bytte till sommar däck på 95:an. :) Båda ska besiktas på tisdag, så håll tummarna nu!!
På kvällen var det Bob Marleys minneskonsert här i byn, så skönt att gå dit nykter! När man ser alla andra fyllehundar, unga som äldre.. Så det enda band vi hörde live där var ju Kalle Baah, men hörde dom andra banden eftersom vi bor ganska nära. :) Träffade på min fina och solbrända kompis som jag hjälpte när hennes pass gått ut! Så glad och tacksam hon var för min hjälp! Kul att kunna hjälpa när jag kan! :)

Söndag har börjat och jag och dottern har vart uppe sen kl  07, frukost intagen och snart 2:a koppen kaffe =)
Sambon sover ännu, men ska försöka få upp honom straxt..

Måndag innebär att börja jobba kl 07:00 ska jag stämpla in!
Så Thomas, du lär inte se mig kl 07 i cirkeln en tid framöver ;) hehe
Men vid 17 tiden är det inte omöjligt :)

vad innebär detta nu då med min diet kamp, jo nu blir det verklighet..få livet och mat rutinerna att gå ihop. Nu när jag har vart arbetslös har det inte vart några problem att följa tiderna.. Borde inte bli nåt bekymmer nu när jag börjar jobba heller, blir att ta med frukosten och lunch och mellanmål till jobbet! Så det ska funka! Och när jobbet är slut så får jag åka in och träna.


Ett annat plus med detta jobb är att det är 7-16 jobb, måndag-fredag.. så dottern behöver ej vara på nattis och behöver inte gå 6:20-16:30 varje dag..utan nån dag bara!


Ni får ha en toppen dag alla!! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar