söndag 18 september 2011

Recept

God söndag alla!!

Idag har jag inte gjort många knop alls, känner mig överkörd av en ångvält eller nåt... Nå skit i kroppen!
Hade tänkt åka in och träna, men känner och mår som jag gör så har jag hållit mig hemma! Sen är jag lite uppsvullen också, vill ju ner i vikt!! Men veckan är snart över igen...

Testade ett recept idag, var hur gott som helst! Tänkte bjuda på det här... det är snott ifrån Tasteline!

Kantarelldoftande fläskfilé i panna

4 port:

400 g fläskfilé
2 dl crème fraiche        (jag använde lätt fraiche 15%)
1,5 msk kantarellbuljong
10 körsbärstomater
1 msk timjan, grovhackad    (använde jag inte)
50  kantareller                       (använde ca 200 gr)
ris
broccoli/blomkål

1. Skär fläskfilén i centimeter tjocka skivor. Krydda med salt o peppar, stek i en panna tillsammans med kantarellerna tills de är gyllenbruna.

2. Slå över crème fraiche , kantarellfond och tomater, rör om och låt småkoka i några minuter.

3. Strö över timjan.

4. Servera med fullkornsris och broccoli.


Jag modifierade om det lite till lättare fraiche, tog bort timjan och hade i mer kantareller. Serverade med långkornigt ris till sambo och dotter, och blomkål och broccoli åt mig! Nästa gång blir det att modifiera lite ytligare =)

Ha en fin söndag alla!!

Ska nu njuta av en kopp kaffe i soffan i lugnets tecken,
dottern somnat brevid mig =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar