onsdag 21 september 2011

suck

Idag på väg till jobbet så lyckades jag klämma hål på däcket på bilen när jag möte en bil, så det resulterade i tvär punka. Så fick stanna och byta, i lätt dugg regn...när reservhjulet väl var på plats så var det bara att åka till macken och fylla på. Sen vidare mot jobbet och jag kom 5 min försent.. På jobbet har det gått bra, känns skönt med såna dagar! Sen så tacksam för all hjälp jag får där av alla! =) Står själv på 1 station och ska tydligen få ihop 6 "kiosker" själv... hmm...
Väl hemma och möter dottern som sambon hämtat på dagis har en blåklocka på vänsteröga, vet ej hur hon fått den. Jag får fråga imorgon då jag lämnar henne på dagis...så blir att starta tidigt om jag ska hinna till jobbet till 07, nu när jag "bara" får köra i 80 med reservhjulet.... ;)

Annars då?! Känner mig helt ur fas, upp hängd och nedsläppt, låg/nere, motivation ingen alls typ. Inte tränat alls på 1,5 vecka nu... Kroppen känns trött och slut, vete 17 vad det är! Känns som jag inte har lust med nåt, eller slut föra dom sista kilona... Vill ju vara där nu, och få ringa och hamna på OP listan....så här lär jag knappt hamna där... Vad vore en bal på slottet?!
Får vänta och se vad som sker, och händer..... Hoppas ju så klart att det vänder snart och jag hittar tillbaks!

Så sugen och hungrig på allt! Värst är kvällarna framför tv:n, annat på jobbet/dagarna då man har fullt upp ändå! Men så här...*usch*

Gäller att se till så inget slinker in, men visst jag är inte mer än människa! Så kanske gör bättre val nu på vad som "slinker" in när suget blir allt för stort...

3 kommentarer:

  1. se till att lägga om så du tillåter dig ett kvällsmål.. fast ett bra sådant. Allt beror ju lite på när man äter middag, de som äter tidigt fikar ju ofta på kvällen och de som äter sent, äter ofta ett mellanmål på eftermiddagen ju.

    Det är väl lite höstdepp som kommit, man kommer liksom ur fas då.. tack och lov brukar det släppa (men det kan ju också vara nån förskylning på väg eller liknande).

    Säker på att inspirationen kommer åter!! Tänk framåt, tänk positivt.. sätt ett litet morotsmål för varje kg "framåt".. gör nått roligt.. försök tjuvkoppla kroppen!! (dvs lura den hehe).

    kram från sandra (den som kommenterar ;))

    SvaraRadera
  2. Kämpa Susanne - du är så nära nu. Sätt små mål framåt och låt det ta den tid det blir. Återkommer med svar snart från AU angående din fråga till mig. Bett henne svara asap. Det är säkert bara hösten som du märker av eller förkylning på G. Många sjuka nu har jag märkt. Tänker på dig! Vi ses i cirkeln.

    SvaraRadera
  3. Sandra: Tack! Känns bättre nu! =) Kram
    Thomas: Tack för idag! =) På tisdag är jag i cirkeln igen! =)

    SvaraRadera