fredag 29 april 2011

Febrig dotter

Här är det lite sjukstuga, dottern har feber.. Igår vart det lite väl mycket av just den varan. Dottern sov lunch, vakna sen vid 13:30..och var så där glödhet som ett febersjukt barn är. Tempa och fick 39,8.. gav en Alvedon och hon svarade inte på den.. Så efter 2 timmar hade hon lika mycket fortfarande, låg mest och sov på soffan, lik blek och jätte medtagen.. Så ringde jourläkaren i Finspång, fick en tid 19:30.. Såg till att hon fick i sig vätska ialf då hon sov.. 17:30 kunde jag äntligen ge henne en ny supp, och tack och lov så svarade hon på den!! Då över gick hon lite mer åt sitt normala :) Hon åt lite, drack lite och jag fick en kiss blöja *Tack* Åkte ialf på läkartiden ifall det va nån infektion i kroppen, dom hittade  inget specifikt.. Tog en snabb sänka och den låg på gränsen till infektion. Så skönt ändå att dom inte hitta nåt, eftersom hon gått så länge nu med segt grönt snor i sin näsa..och låter då hon hostar. Men vi fick åka hem och avvakta och se hur detta artar sig..
Så min teori att hon inte svarade på alvedonen första gången är att febern va så hög, och dosen va lite för liten. Egentligen ska hon ha 1,5 supp..men dom är ju inte dom lättaste att dela... Så tror jag att det var.. 
Men idag är hon vanliga dottern igen =) Så skönt, så hoppas feber jäkeln är borta nu!!

Vart glad imorse när jag vägde mig, på väg neråt igen.. Legat lite plus nu någon vecka eftersom träningen uteblivit pga min snoriga näsa och locket på örat! Så på Måndag kommer jag och tränaItrim igen!
Ska bli sjukt skönt att få svettas lite och träffa dom igen!!

VårRuset börjar ju närma sig med stormsteg.. Drygt 2 veckor kvar bara, tur man ska gå runt! Annars hade jag dött på kuppen! Men ska bli kul att vara med och deltaga, och få göra det med dom trevliga och fina människorna ifrån Itrim centret!! :)

Ikväll ska vi avnjuta grillat, ska bli gott och trevligt! Sambon ska sen iväg och jobba natt, och jobbar 12 timmars nätter hela helgen :( Så kommer inte se mycket av honom då.. 

Ha en fin fredag alla! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar