måndag 15 augusti 2011

Göteborg och Liseberg

Hejsan hopp alla igen!

Återigen
måndag och jag har börjat jobba igen efter 3 veckors ledigt. Har idag sorterat masssssa planterings frön.... blommor och grönsaker, sånt som butiker returnerat. Var en upplevelse att jobba med "löpande band" principen, gick bra! =) Dom jag jobbade med var nöjda ialf , så det är ju bra!


Helgen som var tillbringade vi lördagen i Göteborg med en heldag på Liseberg. Bodde på hotell i Örgryte, så det var lagomt avstånd att gå. Barnen trötta och nöjda då vi lämnade området kl 23 på kvällen då dom stängde. Även dottern fick åka lite, och hon tyckte det var hur kul som helst! Ville inte kliva av, sparka och skrek som många barn gör. =) Unnade mig även en del av hotellfrukosten, inte var dag man äter det ;) *som tur är*
Där
nere på söndagen så lämnades mina älskade pojkar över till sin pappa igen. Och vi styrde sen vidare på Ullared och Gekås =) Vart lite shopping där, men dottern ledsnade snart, så sambon och hon gick ut till parken utanför och lekte. Så jag kunde kolla lite till, men får göra en resa ner dit sen utan barn. ;) Unnade mig även lite på lördagen, inte var dag man är på tivoli ;) Så nu får jag kämpa liiite till, men det är det värt! Hoppas jag kan komma iväg och träna snart igen, kan just inte nu då sambon är sjuk... Hoppas han kryar på sig snart så jag kan träna! Onsdag blir det gruppträff igen! Ska bli kul att träffa gruppen igen på Itrim! =)

Ikväll har lillan och jag ätit köttfärsås av mager nötfärs, och dottern fick lite makaroner till och jag fick blomkål och broccoli! Även dottern fick, hon älskar det =) Så idag när jag åt så vägde jag maten, 100 gr blomkål, 100 gr blomkål och 100 gr köttfärssås och grönfoder till. Mätte även upp då jag la matlådan, samma gr storlek i den. Maten sköljdes ner mer 2 stora glas vatten, och straxt ska jag ta en kopp kaffe! =)


Nu ska jag underhålla dottern lite innan hon ska lägga sig, det har vart en lång dag för henne på dagis idag. Så hoppas hon somnar mer lämplig tid idag än igår, inte lätt att vända tillbaks efter sommarledigheten =)

Ha en trevlig kväll! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar