fredag 11 november 2011

jäkla dag 2011-11-11

Vet ej hur jag ska börja....eller formulera "Överskriften"... Jäkla dag fick det bli...annars hade det blivit många inlägg... Hela dagen gick bra till lunch, sen kom det ena efter det andra....
Jag och en till åkte och hämta lunch, fick då veta att folk snackat "skit" bakom ryggen, tex ifråga satt hur 17 jag kunde få fast anställning som jobbade så sakta osv... Så jag ifråga satte det på lunchen, men INGEN hade sagt nåt.... Denna avundsjuka! Men för 17 kom direkt och säg nåt istället för att man får veta det bakvägen... Vuxna människor.. Och med detta så fick jag en flashback till skoltiden.... Jag var mobbad i skolan, från drygt 3:e klass till 3:e året på gymnasiet. Jag var både tjock, fet, äcklig, vidrig osv.... Allt detta satt djupa spår i mig, ingen man bara vänder blad och glömmer bort. Under gymnasiet gick jag några ggr hos skolpsykologen och pratade! Och i samband med detta så började min tjock period (övervikt) att ta form! Tröst åt, eftersom det var min "tröst kompis"! Så är det nåt jag HATAR så är det verkligen MOBBING!! Absolut INGEN ska behöva vara med om det, alla är vi olika. Men när vuxna människor håller på, så ja va säger man....

Sen till nästa sak, innan 14 tiden så kom en ifrån PEMA kontoret och ville prata med alla där...och efter han gått vart det inte en trevlig stämning...10 st fick skriva på uppsägningspapper. Dom jobbar 2 veckor till.. vi är några som satt säkert, men ändå... Jag ska i kommande vecka till PEMA och skriva på min anställning =)

Sen till nästa sak, den som jag åkte och köpte lunch med fick ett telefonsamtal...där han fick veta att hans en barndomskompis dött för någon dag sen....han började gråta... och vad gör man då?! Stod och funderade lite, tog mitt förnuft till fånga och gick fram och strök han över ryggen så medans han pratade... Fick sen ett tack!

Så denna dag har ju inte alls vart bra....

Men åkte ialf till Itrim och körde ett pulspass, fick stressa lite eftersom tiden var knapp. Får köra lite mera på måndag då jag inte har så brottom hem efter jobbet... Blir taight att hinna träna då man slutar 16 och ska ta sig igenom köer osv, är kanske nere ombytt och klar senast 16:30 och Itrim stänger 17! Men hann ialf!

Så här sitter jag nu med många blandade känslor inom mig!! Ser också nu att klockan är snart 18:30 och jag skulle "ätit" kl 18, så nu säger jag Tack och hej för denna gång! Tar en kaffe och choklad bar och gosar ner mig i soffan med dottern och suger ur henne lite kärlek och ork! 

Trevlig fredag på er!!

1 kommentar:

  1. Bra att du ställer folk mot väggen när det uppstår rykten! Mitt motto är att aldrig säga något om en person som jag inte också kan säga till den personen.
    Skönt att du inte blir uppsagd, gläds åt det istället för att lägga mer energi på skitpratarna!
    Vilken fint stöd du var för den killen som fick det tråkiga beskedet. Man kan trösta mycket utan ord!
    Hoppas du får en lugnt och fin lördag trots att fredagen var lite skakig!

    SvaraRadera