onsdag 9 februari 2011

Börjar ta form...

Igår va jag och lämna dottern på dagis, vidare till Bauhaus och köpa saker inför kök fixet. Sen till Itrim då dom öppnade och gjorde mitt pulspass, vart även löpband och rockring :) Det va skönt, få svettas lite ;)
Sen hem till sambon som fått besök av röris, byte av vattenstam eftersom vi fixar köket, så sagt till grannar att vattnet skulle vara avstängt. Innan röris åkte kapa dom av ett rör som gick in i vägen och trodde den va pluggad på andra sidan (hos grannen), eftersom dom hade redan nya stammar. Sagt och gjort så kapa dom av den och putta in röret i vägen. Vi glada och nöjda och röris åkte, senare kom grannen och knacka på och undra hur det gick. Kanon sa vi, det är klart, dom kommer på fredag igen och ska göra det sista...jaså sa han? Öhh undra vi, ja jag har inget vatten sa han.. Konstigt sa vi, så han och sambon ner och kolla källaren och kranarna där. Allt va på kopplat...hmm tänkte vi vidare. Tills jag sa att rörer kanske gick in till honom, och nu har han inget vatten.. Sambon gick in och kolla, jo då hans rör satt löst...*shit*!! Så vi gjorde att grannen inte fick nåt vatten, skumt ialf att han fick sitt vatten via oss.. Men nu är det löst ialf, så han fått vatten. Röris kom idag och rädda oss! Men på fredag sen kommer dom och kopplar på det igen. Inte roligt att diska i handfatet direkt... Den ända lösningen just nu..

Idag har vi byggt bänkstommarna till underskåpen, så jag har byggt, borrat med slagborrmaskinen, pluggat och skruvat. Även börjat sågat ur bänskivan för vasken, men får fortsätta med det imorgon. Sen är den delen klar och röris kan komma =) Så jag har fått träning idag.. ;) Får se mer bilder en annan dag...

Ett kök

Mera kök

köket
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar