måndag 20 juni 2011

Fest helg

Då var det måndag och ny vecka igen.... Hinner ju inte med längre!

Fredagen skulle jag jobba på ett nytt uppdrag, så jag for iväg och det ösregnade!! Men när jag kom fram och skulle göra det jag skulle så fick jag åka hem igen....pga regn! Skulle ha stått ute och målat, så det gick ju ej! Så nytt försök idag måndag, och jag har målat och målat! Var färg överallt! ;) Så mina kläder är inte så fina längre...

Helgen var det fullt upp, fredagen kom mina föräldrar och min bror ner hit. Eftersom det vankades 40 års fest!
Lördag förmiddag bestod av förberedelser, fixa tårtor och duka osv.... Hade sagt att ifrån kl 15 var folk välkomna! Så man visste när sakerna skulle vara färdiga ;) Maten bestod av grillad fläskkarré, ost korv, chorizo korv, grönsallad, potatissallad, pain rich, smör och ost. (kokt blomkål till mig) och dom som ville =) Så jag åt bra, var värre med tårtan sen ;) Men tog en bit och sen fick det räcka. Den bestod av banan och grädd lager, geisha fluff och grädde och jordgubbar uppe på! =) Hur god som helst! Drack lite stark dryck.... Fördelen nu är att man inte behöver lika mycket längre....hehe ;)

Söndagen bestod av namngivningsceremoni för dotterns lilla kusin... Vi fick även veta att dom gift sig. Dom gifte sig hemligt då det var drop in på Skansen...rackarns dom! =) Men jätte grattis på dom!! Så det vart en bland fest! Kul och trevligt! Tyvärr åkte vi ifrån kameran....får tigga lite bilder av dom andra sen =)

Sambon fick en Mustan =)
Grattis Älskling!
Mmmm, god tårta! =)
Tårtan i genomskärning =)

2 kommentarer:

  1. Tack så jätte mycke för en toppen kväll i lördags. :)

    SvaraRadera
  2. Tack själv Zara!! =) Trevligt att ni kom!! =) Kram

    SvaraRadera