lördag 22 oktober 2011

Recept: Kyckling Paneng

Idag är det mor och dotter dag, älsklingen jobbar... Blir samma sak imorgon... Så pulspass på tisdag blir det, tror inte jag får in ett på måndag efter jobbet då jag har klipptid 17:30....

Idag har jag provat nåt nytt, super enkelt och jätte mumsigt! Om man tycker om Thai mat!


Kyckling Paneng
med smak av röd curry och thaibasilika

Denna rätt är en thailändsk klassiker. Kycklingen kan ersättas med kött, fisk, räkor eller blandade grönsaker. Servera tillsammans med ris eller nudlar och toppa med några blad färsk thaibasilika. (Saxat ifrån Santa Maria:s hemsida)

Kyckling Paneng

Tillagningsinstruktioner

  1. 1. Bryn den strimlade kycklingen i het stekpanna, i lite olja, tills den fått fin färg. 
    2. Tillsätt Paneng Red Curry Cooking Sauce och låt rätten småkoka i ca 2 minuter. 
    3. Servera tillsammans med ris eller nudlar. 
    Bryn den strimlade kycklingen i het stekpanna, i lite olja, tills den fått fin färg.
  2. Tillsätt Paneng Red Curry Cooking Sauce och låt rätten småkoka i ca 2 minuter.
  3. Servera tillsammans med ris eller nudlar och toppat med färsk thaibasilika.

    Ingredienslista
  • Kycklingfilé 300 g strimlad
  • Matoljatill stekning
  • Paneng Red Curry Cooking Sauce 1 påse

För mig vart det kokt blomkål/broccoli till som vanligt ;)
Men super gott och enkelt var det, 15 min så var det klart! :D


Haft en bra vecka, inte "stoppat" i mig av nåt jag inte får, undantaget igår kväll var lite fruktsallad. Så vågen går sakta nedåt *ler*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar