tisdag 8 mars 2011

Älskade saknade hund

Jag hade med mig min trognaste vän med mig när jag flytta ner, hon lämnade min sida den 27/3-2008 Dagarna innan min födelsedag... 25/3 fick vi en tid hos veterinären, dom kolla henne och stack en nål in i magen och fick med sig blodblandad vätska..så hon fick bli kvar! 26/3 hände inte så mycket på djursjukhuset, dom tog lite prover. Hon vart glad varje gång personalen kom och  hon skulle få gå ut, hon visade verkligen inte hur sjuk hon var. 27/3 hitta dom massa blod i lungsäckarna på henne, så dom försökte tömma ut det. Ena sidan fick dom ut 1 liter blod, och då börja hennes hjärta pumpa ut mer och hon vart jätte dålig..då höll hon på att dö. Så hon hade massa blod i buk och lungsäckar, där det inte ska finnas nåt. Personalen ringde efter oss eftersom hon va så dålig. Så när vi kom dit så fanns det inte mycket mer att göra, jag fick ta det stora tunga jobbiga valet att ge henne sprutan att få lämna denna värld. Hon försvann alldeles för tidigt, knappt 7 år fyllda.. Skulle fylla 1 månad senare..
Saknar henne nåt fruktansvärt min älskade och saknade golden hund Molly.. Vila i frid.. Trodde saknaden skulle bli lättare med åren, men lika jobbigt ännu..

Molly firar påsk
Molly vann ett tröstpris, efter vi diskat oss...
Sista minuterna...
Vila i frid Molly! <3

4 kommentarer:

  1. :( man går vidare i vardagen, men man glömmer aldrig.. man fyller aldrig "luckan" i sitt hjärta..

    kram från sandra

    SvaraRadera
  2. Fy!!!
    Jag, vet att du har pratat om de, men ändå när jag läser så får jag tårar i ögonen...
    Fy, så himla tråkitg!!

    Men hon är någ glad när hon ser dig tränna o äta rätt, så "Matte kommer i from igen"

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Fina Molly! Har ett så härligt minne av henne när ni tränade kontaktfälten på balansen, hehe. Snabb var hon!

    SvaraRadera
  4. Zara: Jag hoppas hon ser ner på oss och är glad över mattes prestation! Kram

    Sanna: Ja hon va snabb, hehe Fanns bara 2 lägen på henne, fullt ös eller så sov hon.

    SvaraRadera