onsdag 9 mars 2011

Kostar...

Hmm, svårt att börja... eller hur man ska formulera sig...
När man väl har bestämt sig för att följa Itrims eller någon form av viktminsknings program, så ryggar/backar många eftersom det kostar så mycket! Är man inte värd att lägga ner pengar på sig själv då man tagit steget för att göra det, pga det kostar pengar?! OM man då vänder på det, alla pengar som folk lägger ner per helg/vecka/månad då man ska unna sig nåt gott etc, va kostar inte det. Ska fikas med kaffe och kaka/bulle etc kanske på stan, eller så är det fredags/lördags mys. Gotte till barnen och god mat och vin/öl till dom vuxna... Vad drar inte det iväg och kostar. Sen kan man fråga sig, behöver jag äta denna kaka/bulle etc mår jag bra av att äta denna sak? Kanske just för stunden, sen kanske medvetandet kommer ikapp och man får lite ångest..
Finns andra teorier också, leva på pulver/soppor? Och Bara så lite kalorier.. Kan det vara nyttigt för kroppen?? Jag kan av egen erfarenhet berätta att det funkar! Jag har den 15/3 hållit på i 6 månader och hittills lyckats gå ner 33 kg! =) Jag har haft positiva upplevelser med folk runt omkring. Visst dom tyckt synd om mig att jag inte kunnat äta samma saker som dom. Spec då man börjat och levde på pulver. Men se jag överlevde det också, det är inte så svårt när man bestämt sig och inställd på att nu är det så här. Jag har gjort ett medvetet val, ingen har valt detta åt mig. Jag ville göra en förändring i mitt liv, och valde då Itrim. Det som känns bra är att dom har Karolinska institutet i ryggen och ett expertråd. För att säkerställa kvaliteten på Itrims tjänster finns ett expertråd bestående av medicinska forskare, som samtliga har publicerat flertalet vetenskapliga arbeten i ledande medicinska tidskrifter. Syftet med expertrådet är dels att de ska fungera som stöd i det fortsatta utvecklingsarbetet av Itrims tjänster, dels att de ska bidra till att utveckla och analysera Itrims unika databas på motion och viktminskning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar