måndag 28 mars 2011

Helgen som var

Lördagen var vi ut och hälsade på hos svärfar, va trevligt! Där fikade vi och Emma lekte med farfar. Jag fick även kommentaren att det syntes att jag gått ner en hel del, utav honom =) Så skönt att det jag gör ger resultat =) Sen åkte vi vidare till Finspång där vi hälsade på en kompis och hans familj. Dom har en dotter som är 1,5 månad yngre än Emma. Så dom lekte lite och vi andra fikade och pratade. Va trevligt det med! =)
Söndagen så kom Emmas gudmor och passade henne, så jag och sambon skulle få fixa i köket. 
Fick även då en kommentar, shit vad smal du blivit! *ler* *värmer*
Så vi drog igång projektet slipa skarvar på tapeterna, men när vi väl börja slipa så lossnade tapeterna ifrån väggen. Så ca 3 meter långt och takhöjds längder på tapeten började rulla ner för väggen. Måste stort sett vart taklisten som hållit fast dom!! Så vart lite mer jobb än va vi trodde! Så nu kan man tapetsera, när den lusten skulle falla på ;)
Tapeten ner riven...
Var även in till Itrim och gjorde rätt för mig, mitt 3:e pulspass för den veckan. Så kändes skönt sen på kvällen när man kröp ner i soffan och hade gjort en massa nytta! =)
Inför Vår ruset så hade Itrim bjudit dit Intersport, så man kunde få kolla sina fötter och se vad för slags skor osv man kan behöva inför Vår ruset. Så man fick sätta på sig ett par skor och upp på löpbandet och börja gå alt springa så filmades det hela och sen kollade vi igenom och han kunde berätta vad man skulle behöva för stöd/hälp i skorna. Så jag ska ut till Intersport en dag och gjuta sulor och kolla efter ett par bra powerwalk/jogging sko som kan passa mig. Så jag kan ta mig runt 5 km då vår ruset är och även när man ska ut och powerwalka =) Så våren komsi komsi!! =)

Min fina bukett jag fick av Itrim centret =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar